Budowanie pozytywnego wizerunku jest kluczową kwestią w przypadku każdej firmy. Czasem trzeba jednak wprowadzić do niego pewne zmiany, w czym niezwykle pomaga rebranding. Za jego pomocą możliwe staje się między innymi zmodyfikowanie dotychczasowych relacji z wybraną grupą docelową. Konkurencja na rynku jest spora, co w niektórych sytuacjach wręcz wymusza wprowadzenie różnych zmian wizerunkowych w celu uzyskania pożądanego efektu.
Co warto wiedzieć na temat rebrandingu?
Jeśli wizerunek firmy lub oferowanych przez nią produktów staje się nieskuteczny, to należy wprowadzić odpowiednie zmiany w celu stania się bardziej konkurencyjnym. Oczywiście w pierwszej kolejności należy znaleźć źródło problemu, aby móc dokonać odpowiednich modyfikacji. Z pomocą przychodzi rebranding, dzięki któremu możliwe staje się zmienienie sposobu postrzegania firmy przez odbiorców. Służy także do wzrostu rozpoznawalności marki, uzyskania lepszych wyników sprzedażowych. Na rebranding składa się szereg działań, które w mniejszym lub większym stopniu mają na celu zmienienie komunikacji z grupą docelową. W jego ramach można odświeżyć niektóre elementy dotyczące marki i produktów lub nawet całkowicie je zmienić.
Rebrandingowi podlegają między innymi logo firmy, identyfikacja wizualna, slogan, nazwa, uniformy, opakowania. Można również zmodyfikować grupę docelową, produkty lub sposób ich dystrybuowania. W przypadku rebrandingu trzeba liczyć się z koniecznością stworzenia nowej strategii marketingowej, aby na nowo wypromować markę, oczywiście tym razem w efektywniejszy sposób. Istotne jest także to, aby wykorzystać do tego wiedzę i doświadczenia profesjonalistów. Zmiany muszą być wprowadzone ostrożnie i powoli, obserwując przy tym reakcje odbiorców.
Kiedy warto pomyśleć o rebrandingu?
Rebranding będzie niezwykle pomocny w przypadku zmiany grupy docelowej, w której znajdują się oczywiście potencjalni klienci. Konieczne staje się dostosowanie strategii marketingowej do potrzeb i oczekiwań odbiorców. Jeśli firmie zależy na wzroście rozpoznawalności marki i produktów ze względu na zmniejszenie zainteresowania wśród klientów, to również warto zdecydować się na rebranding. Będzie niezwykle pomocny w przypadku zmiany strategii firmowej.
Zdarza się, że przedsiębiorstwo przez jakieś działania wpłynęło negatywnie na swój wizerunek. Jeżeli został on nadszarpnięty z jakichś powodów, to dobrym pomysłem będzie rebranding. Warto o nim pomyśleć także w przypadku fuzji dwóch podmiotów, ekspansji firmy na rynki zagraniczne, wprowadzenia nowego produktu lub chęci wyeksponowania jego konkretnych cech. Przy kiepskiej komunikacji z odbiorcami rebranding będzie świetnym rozwiązaniem.