W dniu 3 marca 2023 r. studenci z II roku Marketingu Internetowego w ramach zajęć z dziennikarstwa wraz z Panią Ewą Wawro – wykładowcą i redaktorem naczelnym portalu Twoje Jasło, odwiedzili siedzibę redakcji Krosno24. Celem wizyty było zobaczenie jak wygląda praca dziennikarza zza kulis.
Siedziba portalu mieści się w Krośnie przy ulicy ks. Stanisława Staszica 6. To właśnie tam pracownicy Krosno24 zebrali się, by przekazać młodym marketingowcom parę rad i wymienić się doświadczeniem. Na początku wizyty studenci zostali oprowadzeni przez pracowników redakcji po całym obiekcie, który nie jest duży, bo jak podkreślają cenią sobie wygodę i korzystają z możliwości pracy zdalnej.
Ułatwienie, jakim jest praca z różnych miejsc nie zmienia jednak faktu, że praca w dziennikarstwie bywa bardzo trudna. Nie zawsze można dokładnie rozplanować tego, co się opublikuje. Niejednokrotnie są sytuacje, gdy należy reagować od razu, by odbiorcy mieli dostęp do bieżących informacji. Dlatego jak podkreśla Adrian Krzanowski – redaktor naczelny Krosno24 – „dziennikarz musi być dobrze zorganizowany, musi wybadać czy temat jakiego się podejmuje jest klikany czy kontrowersyjny i czy zainteresuje nim ludzi”. Jak dowiedzieli się studenci w pisaniu artykułów kluczowym etapem jest research – przeszukiwanie wielu źródeł informacji, czytanie rozporządzeń, uczestniczenie w posiedzeniach i śledzenie zmian.
W tej pracy trzeba być obiektywnym, przedstawiać fakty i bardzo często wykazywać się wiedzą w najróżniejszych dziedzinach. Jest to niezwykle ważne zwłaszcza teraz, gdy Internet jest zalewany fałszywymi informacjami, a każdy uważa się za reportera. Dziennikarz to osoba uważna i szczegółowa, ponieważ jak podkreśla redaktor naczelny Krosno24 „czasem jeden wyraz czy liczba potrafi zmienić sens całego artykułu”.
Ta wizyta okazała się świetną lekcją dla studentów, mogących poznać realia danego zawodu bezpośrednio od doświadczonych osób, które zajmują się tym na co dzień. „Warsztaty w redakcji Krosno24 przybliżyły mi pracę zespołu od kulis, z ciekawością słuchałam jak wygląda dzień pracy dziennikarza, nie spodziewałam się jaki to może być trudny i wyczerpujący zawód oraz ile przeciwności losu można spotkać decydując się na pracę w tej branży” – podsumowała Aleksandra Magdziak, studentka II roku Marketingu Internetowego.
Tak spędzone zajęcia pomagają studentom dokonać wyboru miejsca praktyk i dalszej ścieżki kariery. W końcu Marketing Internetowy to nie tylko social media. Kierunek ten pomaga zdobyć umiejętności z promocji marki, komunikacji, e-commerce i innych, które są niezwykle cenne w wielu branżach.
Karolina Sondej