Ogólne zagadnienia rozmowy kwalifikacyjnej dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia drugiego stopnia na kierunku Zarządzanie (dotyczy kandydatów – absolwentów innych kierunków studiów niż Zarządzanie)
- Poszczególne funkcje zarządzania, z uwzględnieniem ewolucji w tym zakresie (od koncepcji H. Fayola do czasów współczesnych)
- Różnice występujące pomiędzy zarządzaniem operacyjnym, taktycznym oraz strategicznym
- Pojęcie stylu kierowania oraz omówienie poszczególnych klasyfikacji stylów kierowania według różnorodnych ujęć
- Pojęcie umiejętności menedżerskich – technicznych, społecznych i koncepcyjnych, a także tzw. kompetencji miękkich oraz twardych
- Poszczególne etapy procesu kadrowego
- Teoria kapitału ludzkiego, w tym w kontekście ewolucji podejścia do zasobów ludzkich od strony zarządzania
- Różnice występujące pomiędzy modelem sita a modelem zasobów ludzkich oraz modelem Harvarda a modelem Michigan
- Poszczególne zasoby organizacyjne, w tym w kontekście zarządzania nimi
- Pojęcie struktury organizacyjnej oraz charakterystyka poszczególnych jej typów
- Pojęcie kultury organizacyjnej oraz charakterystyka poszczególnych poziomów kultury w ujęciu E. Scheina
- Pojęcie otoczenia organizacyjnego oraz charakterystyka poszczególnych elementów otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego
- Pojęcie przywództwa oraz charakterystyka cech dobrego przywódcy
- Pojęcie marketingu oraz charakterystyka poszczególnych narzędzi oraz relacji koncepcji „4P”
- Założenia koncepcji TQM oraz charakterystyka wybranych narzędzi zarządzania jakością
- Różnice w obszarach zainteresowań mikroekonomii i makroekonomii
- Różnice pomiędzy ekonomią pozytywną i normatywną
- Wybrane prawa ekonomiczne mające zastosowanie w funkcjonowaniu gospodarczym osób fizycznych i/lub organizacji
- Pojęcie rynku oraz charakterystyka podmiotów gospodarujących w jego obrębie
- Krótka prezentacja swojej osoby pod kątem ubiegania się o stanowisko kierownicze
- Krótka prezentacja własnego pomysłu biznesowego /menedżerskiego /usprawniającego (w tym z wykorzystaniem programu PowerPoint)