dr Agnieszka Habrat – Najważniejsze publikacje


Monografia

The Role of Self-esteem in Foreign Language Learning and Teaching, wyd. Springer 2018

Artykuły

  1. Let’s make a sandwich. Supporting the development of children’s creativity through integrating foreign language teaching with early primary curriculum. w: Wspieranie dziecięcej kreatywności (24) pod red.: B. Muchacka, J. Korcz., str. 155 – 162. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Nowy Sącz. 2006.
  2. Czy podręcznik pomaga wdrażać ucznia do autonomii? Ewaluacja wybranych podręczników do nauki języka angielskiego w starszych klasach szkoły podstawowej pod kątem autonomizacji. W: Autonomia w nauce języka obcego – do osiągnęliśmy i dokąd zmierzamy. Pod red.: M. Pawlak, Str. 281-290, Poznań-Kalisz-Konin 2008,
  3. Strategy training as an attempt at motivating learners through raising their learning awareness. w: Interdyscyplinarność w glottodydaktyce. Język – Literatura – Kultura  pod red.: W. Kozłowski, str. 489 – 498. Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. 2009.
  4. The effect on affect on learning. How does self-esteem influence performance in a foreign language? W:  Second Language Learning and Teaching: Language in Cognition and Affect, Pod red.: E. Piechurska-Kuciel, E. Szymańska-Czaplak, Str. 239-253, Springer 2013.
  5. Self-esteem across cultures. W: Prace naukowo-dydaktyczne Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. St. Pigonia w Krośnie, Papers on Language, Culture and Literature, pod red.: A. Witalisz, 2013 Krosno
  6. The interplay between college students’ readiness for autonomy and their self-concept in Polish cultural context (Across Borders International Conference in PWSZ). W: Papers on Language, Culture and Literature, pod red. J. Ziobro-Strzępek, W. Chłopicki, 2017 Krosno
  7. Students’  L2 motivational self-system and ethnocentric attitudes across three levels of education. w: Across Borders Cultural and Linguistic Shifts in the 21st Century. Pod red.: : E. Rusek, W. Witalisz , Cracow Studies in English Language, Literature and Culture, Peter Lang, 2020.

Referaty:

  1. The relationship between self-related views and L2 proficiency in Polish secondary and tertiary students, referat: (Międzynarodowa Konferencja: Across Borders Conference VII, Tartu, Estonia);
  2. Students’ L2 motivational self-system and attitudes towards L2 community, referat (Międzynarodowa Konferencja Naukowa ICFSLA, Szczyrk 2018).

Inne:

  1. Współautorstwo programu nauczania dla przedszkola dwujęzycznego, 2012. (Samorządowe Przedszkole w Dydni)
  2. Recenzje artykułów z dziedziny glottodydaktyki dla czasopism naukowych (Półrocznik Językoznawczy Tertium, Global Issues in Education Journal).