W dniu 8 czerwca 2022 r., o godz. 3.00 nad ranem wyruszyłyśmy w pierwszą naszą podróż na konferencję, liczącą ponad 600 kilometrów po to, by jako reprezentantki SKN Twórczych Pedagogów włączyć się w bezpośredni udział w XV Toruńską Pedagogiczną Konferencję Studencką (PKS).
Na miejsce dotarłyśmy późnym popołudniem, a po zameldowaniu się i chwili odpoczynku poprawie 12 godzinnej podróży udałyśmy się na spacer urokliwymi uliczkami Toruńskiej Starówki. Zwiedzając zakątki miasta Kopernika, jednocześnie omawiałyśmy ostatnie szczegóły naszego wystąpienia na konferencji, która odbyła się następnego dnia w murach Instytutu Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Konferencja odbyła się w dniu 9.06.22r. na temat: „Młodzi o wyzwaniach współczesnego świata”. Wzięło w niej udział aż ponad 150 osób. Prelegenci (studenci oraz doktoranci) reprezentowali takie ośrodki akademickie jak: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Uniwersytet Łódzki, SWPS Uniwersytetu Humanistyczno-społecznego w Warszawie oraz my – reprezentantki Karpackiej Państwowej Uczelni w Krośnie.
Obrady odbyły się w trzech sekcjach tematycznych, a sale UMK wypełnione zostały słuchaczami po brzegi. Nasze wystąpienie nt. Rozmowy na trudne tematy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym wyzwaniem współczesności – jakościowe Action Research z wykorzystaniem socjokulturowej teorii L. S. Wygotskiego zostało przydzielone do sekcji 2, “Wyzwania młodych związane z nierównościami społecznymi”.
Podczas każdej z trzech sekcji organizatorzy rozdali uczestnikom (zarówno tym czynnym jak i biernym) ankiety, w których każdy mógł zagłosować na wystąpienie, które w jego opinii było najbardziej interesujące. Nasze wystąpienie otrzymało największą ilość głosów i zostało uznane za najlepsze w naszej sekcji.
To już czwarte wyróżnienie naszego wystąpienia na konferencji naukowej, co daje nam ogromne poczucie satysfakcji z podejmowanych we współpracy z Panią dr Małgorzatą Wójcik działań badawczych, a zarazem motywuje do kolejnych, których realizację mamy już w planach.
Aleksandra Sienkowska, Angelika Prajzner
Studentki II PPiW/III PSOzTP