Studenci pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz pedagogiki otrzymują certyfikaty znajomości języka migowego na poziomie A1

Studenci pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz pedagogiki społeczno-opiekuńczej z terapią pedagogiczną w semestrze zimowym uczestniczyli w 90-godzinnych zajęciach z języka migowego, prowadzonych przez lektorów Polskiego Związku Głuchych. Kurs języka migowego został sfinansowany przez uczelnię w ramach projektu DID.

W kursie polskiego języka migowego dla poziomu A1, uczestniczyło 25 studentów, przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji i pedagogów. Celem kursu był rozwój
u uczestników kompetencji komunikacyjnych w PJM. Studenci wzięli udział w wielu ćwiczeniach językowych rozwijających ich produktywność wypowiedzi na kanale wizualno-przestrzennym oraz odbiór wypowiedzi w PJM. Podczas nauki kursanci kształtowali wszystkie sprawności językowe poza czytaniem i pisaniem (polski język migowy nie posiada oficjalnej formy notacji). Studenci potrafią w PJM przedstawić siebie lub inną osobę, zadać jej pytania dotyczące np. miejsca zamieszkania, znajomych, rodziny, posiadanych rzeczy. Umieją także odpowiedzieć na pytania tego samego typu.

Uczestniczący w kursie studenci otrzymali certyfikaty znajomości języka migowego na poziomie A1. Kursanci podkreślali znaczenie i przydatność w pracy zawodowej porozumiewania się w PJM z osobami Głuchymi (uczniami, wychowankami i ich rodzicami) .Bardzo dziękujemy Władzom Uczelni za sfinansowanie kursu oraz lektorom prowadzącym zajęcia za wysoki poziom merytoryczny spotkań.