Pedagogika kierunek idealny? Absolwenci o walorach studiowania i ścieżce własnej kariery 

W dniu 6 marca 2024 roku studenci kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz pedagogika uczestniczyli w Akademickim Forum Biznesu. W ramach wydarzenia wysłuchali interesującego wykładu wprowadzającego Krzysztofa Janowskiego„Tajemnice mistrzów biznesu: 5 sekretów trzymających najlepszych przedsiębiorców na szczycie”.Prelegent wskazał 5 podstawowych filarów sprzyjających własnemu rozwojowi. Mówił o zaufaniu, wizji, wartościach, pieniądzach i uczeniu się.

W pierwszej części spotkania odbyła się debata z przedstawicielami pracodawców na temat „Pracownik idealny – oczami HRowca”. W tym panelu omówiono interesujące zagadnienia związane z poruszaniem się na rynku pracy, odbywaniem rozmów kwalifikacyjnych, składaniem wymaganych dokumentów w  procesie aplikowania o pracę. Druga część wydarzenia obejmowała panel dyskusyjny z udziałem absolwentów uczelni zatytułowany „Na ścieżkach własnej kariery”. Kierunek pedagogika reprezentowała
pani Sabina Patla nauczycielka wychowania przedszkolnego, rozwijająca się muzycznie, realizująca innowacyjne projekty związane z opieką nad małym dzieckiem oraz wsparciem rodziny. Nasza absolwentka podkreślała znaczenie ukończenia studiów na kierunku pedagogika specjalność pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w swojej ścieżce rozwoju zawodowego. Akcentowała znaczenie zdobytej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w czasie studiów. Opisywała klimat panujący na kierunku pedagogika, budowany na podbudowie dialogu, otwartości i wzajemnego zrozumienia. Podkreślała,
iż w karierze zawodowej, pracy nauczyciela bardzo ważna jest odwaga, autentyczność i zdobywanie licznych doświadczeń w wielu obszarach pracy z dzieckiem. Nasza absolwentka w dalszym rozwoju planuje założenie muzycznego przedszkola w Krośnie. Życzymy jej wielu sukcesów. Bardzo dziękujemy naszej Absolwentce za przyjęcie zaproszenia do udziału w wydarzeniu oraz przedstawienie w tak interesujący sposób swojej ścieżki rozwoju zawodowego.