W jeden z tegorocznych zimowych poranków studentki II roku Pedagogiki (PSOzTP): Zuzanna Jakubczyk, Paulina Mastaj, Maria Pelczar, Anastasiia Tokarchuk, Julita Torba i Gabriela Zygarowicz wraz z opiekunem mgr Szymonem Uliaszem w ramach zajęć z Pedagogiki szkolnej udali się już z trzecią wizytą do Szkoły Podstawowej nr 14 z Oddziałami Sportowymi i Integracyjnymi im. Polskich Olimpijczyków w Krośnie, gdzie przeprowadzili zajęcia dla uczniów klasy II C pt. „Poranny krąg – zima”. Tym razem naszym celem było wprowadzenie uczniów w zimowy klimat za pomocą zajęć, opartych na metodzie porannego kręgu, które składały się z kilku etapów. Na początku spotkania przedstawiliśmy tematykę zajęć i pokrótce wyjaśniliśmy, na czym polega metoda porannego kręgu. Zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się z dziećmi i wspólnego zaśpiewania zimowej piosenki, co od razu wprowadziło wszystkich w pogodny nastrój. Następnie przeszliśmy do kluczowej części porannego kręgu, którego celem było pobudzenie wszystkich zmysłów dzieci: wzroku, słuchu, dotyku, węchu i smaku. W trakcie zajęć wykorzystywaliśmy różnorodne pomoce dydaktyczne, a między innymi lampę UV, która nadała przestrzeni magiczny klimat oraz rozświetliła wszystkie przygotowane ozdoby i dekoracje. Drugoklasiści mieli okazję wąchać miętowy olejek, smakować miętowe czekoladki, czy też dotykać domku z płonącą świeczką. Każdy zmysł był zaangażowany, co sprawiło, że dzieci aktywnie uczestniczyły w zajęciach i były nimi bardzo zaciekawione. Kolejnym etapem było układanie historyjek, co pozwoliło uczniom rozwijać fantazję i wyobraźnię, a także umiejętności narracyjne. Praca w grupach wywoływała dużo radości i kreatywności, a dzieci z entuzjazmem dzieliły się swoimi pomysłami. Na zakończenie zajęć podziękowaliśmy drugoklasistom za ich aktywność i zaangażowanie, a także wręczyliśmy im drobne upominki, które sprawiły im wiele radości
i pozostaną w pamięci uczestników. Zajęcia przebiegały w atmosferze pełnej ciepła i radości. Było to dla nas wyjątkowe doświadczenie, które utwierdziło nas w przekonaniu, jak ważna i satysfakcjonująca jest praca z dziećmi. Ich radość, szczerość oraz entuzjazm sprawiły, że wyszliśmy z zajęć pełni pozytywnej energii i motywacji do dalszego doskonalenia swoich umiejętności pedagogicznych. Dodatkowo spotkanie z pedagogiem szkolnym – Panią mgr Agnieszką Bazan również sprawiło, że utwierdziliśmy się
w przekonaniu, iż autentyczność, pasja i inspiracja, poczucie misji oraz niegasnący zapał, to cel, do którego chcemy nieprzerwanie dążyć w pracy pedagoga. Rozmowa z panią pedagog, która szczegółowo opowiedziała nam o swojej pracy oraz wyczerpująco odpowiadała na nasze pytania, była niezmiennie wspaniałą, ciekawą i niekończącą się podróżom, z nowym bagażem doświadczeń, zalet i cech charakterystycznych najlepszego pedagoga szkolnego. Dzięki temuż spotkaniu mogliśmy także przeanalizować program profilaktyczno-wychowawczy szkoły z perspektywy pedagoga szkolnego oraz lepiej poznać i zrozumieć praktyczne aspekty pracy pedagoga szkolnego. Pani Agnieszka wnikliwie omówiła specyfikę, warunki, formy i metody pracy oraz niezbędne umiejętności i kompetencje potrzebne w tymże zawodzie. Serdecznie dziękujemy studentkom za przeprowadzony warsztat, zaangażowanie, kreatywność oraz włożoną pracę i serce w działanie na rzecz społeczności lokalnej, a także życzymy studentkom dalszych sukcesów. Kierujemy także podziękowanie w stronę dyrekcji, pani wychowawczyni oraz wszystkich uczniów klasy II C z krośnieńskiej 14-stki za możliwość przeprowadzenia zajęć,
a w szczególności składamy wyrazy wdzięczności, szacunku i uznania pani mgr Agnieszce Bazan za nieocenioną pomoc w organizacji tychże