Egzamin licencjacki i obrona prac dyplomowych w Zakładzie Pedagogiki

,,To, co więcej kosztuje wysiłku i pracy, z perspektywy czasu daje więcej radości
i satysfakcji”

26 czerwca br. w Zakładzie Pedagogiki odbyła sie obrona prac licencjackich. W tym rok akademickim promotorami prac studentów 3 roku Pedagogiki społeczno – opiekuńczej z terapią pedagogiczną były
Panie: dr hab. Alicja Ungheuer – Gołąb, prof. PANS oraz dr Małgorzata Świdrak, a recenzentem wszystkich prac Pan prof. dr hab. Kazimierz Szmyd. Podobnie jak w wielu poprzednich latach, także i w tym roku tematyka prac miał wieloraki przekrój, jednak w głównej mierze dotyczyła szeroko pojętego środowiska przedszkolnego i szkolnego. Środowisk, które tworzą uczniowie, rodzice i nauczyciele. W swoich pracach o charakterze teoretyczno – badawczym,   studenci poruszali wiele zagadnień m.in. rolę nauczycieli, opiekunów w motywowaniu dzieci i uczniów do nauki, ważność współpracy na linii szkoła czy przedszkole a  domem rodzinnym. Były także tematy, które dotyczyły znaczenia czytelnictwa, jak umiejętnie korzystać ze zdobyczy technologicznej m.in. Internetu.  Pojawiły się również zagadnienia dotyczące, jak uchronić dzieci i młodzież przed wieloma innymi zagrożeniami niszczącymi zdrowie. Warto podkreślić, iż analiza uzyskanych wyników zawarta w większości prac, pokazuje wiele problemów, które wpisują się w funkcjonowanie przedszkola, szkoły  czy rodziny.  Życzymy wszystkim, którzy uzyskali tytuł licencjata, którzy opuszczają mury krośnieńskiej Uczelni, a tym samy wpisują się w biegnącą od ponad
25. lat sztafetę pokoleń studentów z Zakładu Pedagogiki,  aby zdobyta wiedza była w sposób umiejętny łączona z praktyką. By praca na rzecz innych sprawiała  wiele radości i satysfakcji, a podjęte działania zawsze prowadziły do rozwoju człowieka w pełnej jego harmonii z pięknem i dobrem.