15 kwietnia 2025 roku członkinie Studenckiego Koła Naukowego Twórczych Pedagogów, studentki V roku Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej – Angelika Prajzner i Aleksandra Sienkowska – wzięły udział w XIV Międzynarodowej Studenckiej Konferencji Naukowej „Perspektywy i kierunki studenckich badań naukowych”, zorganizowanej przez Akademię Mazowiecką w Płocku w formule hybrydowej. Wydarzenie to zgromadziło ponad 180 uczestników reprezentujących 29 uczelni wyższych z Polski i zagranicy, w tym przedstawicieli m.in. Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytetu Śląskiego, Marmara University (Turcja) oraz International Black Sea University (Gruzja). Nasze studentki wygłosiły referat pt. „Studenckie eksploracje w zakresie konstruowania pojęcia rozwód przez dzieci wczesnoszkolne” w ramach Sekcji 1: Edukacja, wychowanie i rozwój. Udział w konferencji umożliwił zaprezentowanie projektu badawczego w międzynarodowym gronie oraz sprzyjał naukowemu rozwojowi, a także wymianie doświadczeń z innymi uczestnikami wydarzenia. Opiekunką naukową projektu była Pani Doktor Małgorzata Wójcik. Miło nam również poinformować, że w monografii pt. „Interprofesjonalizm
w badaniach naukowych” pod redakcją naukową A. Frydrysiak-Brzozowskiej, S. Benirowskiej
i M. Głowackiej (ISBN: 978-83-66277-79-3), wydanej przez Akademię Mazowiecką w Płocku, ukazał
się artykuł naszych studentek, przygotowany pod opieką naukową Pani Doktor Małgorzaty Wójcik. Artykuł został złożony do publikacji w ubiegłym roku. Temat: Implementacja teorii L. S. Wygotskiego w jakościowych badaniach w działaniu nad wspieraniem rozumienia pojęcia wojna przez dziewczynkę wczesnej edukacji. Serdecznie gratulujemy Autorkom oraz ich Opiekunce naukowej tego wspaniałego osiągnięcia i życzymy dalszych sukcesów w pracy badawczej i naukowej!

