W ostatnim czasie odbyło się szkolenie z map wizualnych dla studentów i pracowników Zakładu Pedagogiki. Pierwszego dnia w szkoleniu uczestniczyła grupa dziesięciorga studentek V roku Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej wraz z opiekunami dr Małgorzatą Świdrak i mgr Julitą Karaś-Klimek. Natomiast w drugim dniu grupa liczyła także dziesięć osób, a byli studenci III roku Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej wraz z opiekunami dr Adamem Przybyszem i mgr Szymonem Uliaszem. Pierwszym punktem programu w szkoleniu, po zawarciu kontraktu z uczestnikami, była autoprezentacja wszystkich uczestników z wykorzystaniem technik wizualnych. Dokładając wszelkich starań wszystkie powstałe prace ozdobiły salę wykładową na czas szkolenia, a pracochłonność uczestników została zauważona i doceniona przez panią trener. Następnie po bardzo czasochłonnym zadaniu przyszła pora na kolejne wyzwania dla studentów i pracowników. Między innymi została utworzona schematyczna
i obrazkowa wersja takich pięknych bajek dla dzieci, jak „Kopciuszek” i „Królewna Śnieżka”. Każda osoba wykonała swoją pracę, by potem wymienić się miedzy sobą, dla porównania szczegółów i zapamiętanych treści z historii głównych bohaterek. Kolejnym ćwiczeniem była praca w grupach, z wykorzystaniem elementów treningu umiejętności społecznych, w celu unaocznienia ludzkich emocji oraz mimiki twarzy
w różnorakich sytuacjach dnia codziennego. Ostatnim elementem szkolenia była prezentacja, ukazująca przykładowe metody i techniki pracy z dziećmi neurotypowymi oraz w szczególności z dziećmi neuroróżnorodnymi, z wykorzystaniem map wizualnych, map myśli i meta planu .Zakończeniem dni szkoleniowych było krótkie podsumowanie i zebranie informacji, i tak oto nadszedł czas pożegnania. Pracownicy i studenci podziękowali pani prowadzącej za owocny czas szkolenia, życzliwość, prezentowane treści oraz dobrze, kreatywnie, twórczo i pożytecznie spędzone chwile. Studenci i pracownicy pragną złożyć również wyrazy wdzięczności Pani kierownik Zakładu Pedagogiki – dr Barbarze Lulek
za zorganizowanie niniejszego szkolenia, możliwość rozwoju, wzbogacenie warsztatu pracy oraz poszerzenie swoich horyzontów pedagogicznych.