PANS jest uczelnią zaangażowaną w prace społeczne i środowiskowe. Jak co roku, w ramach Karpackich Klimatów uczelnia prezentowała różnorodność oferty kształcenia, przygotowując stoiska dla uczestników. Także Zakład Pedagogiki przygotował kilka interesujących stanowisk dla dzieci i młodzieży, których tematem przewodnim było sformułowanie: „W głębinach, na powierzchni, w dżungli i na safari”. Studenci II oraz III roku pedagogiki jak też II i IV roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej zaproponowali liczne propozycje działania na rzecz uczestników imprezy.
Zorganizowane stoisko dla dzieci i młodzieży było niezwykle rozbudowane, a oferta zajęć mocno zróżnicowana. Dzieci mogły malować kredą na płytach pomalowanych farbą tablicową, wykonać swojego głębinowego stwora, pozwolić mu pływać w morzach i oceanach, wykonać przedmiot z muszelek i wodnych wodorostów oraz wymyślić balonowe zwierzę lub roślinę. Bardzo ciekawe dla odbiorców było stoisko kreatywnego skręcania balonów oraz wykonywania kolorowych bransoletek. Na tym stoisku gościli także młodzi dorośli, np. sportsmenki z uczelnianej drużyny ,,Karpaty” Krosno. Można było także wykonać interesującą prace malując nitką.
Bardzo ciekawie, prezentowało swoje stoisko zmysłowego poznawania świata Koło Naukowe Twórczych Pedagogów. Szerzej na ten temat piszemy w oddzielnej notatce (zapraszamy do zapoznania się z nią).
Bardzo wielu gości odwiedziło stoisko III roku PSO z TP, na którym w sposób niestrudzony malowano twarze i wyplatano warkoczyki. Wielu widzów zgromadził pokaz baniek mydlanych w wykonaniu wspomnianego roku. Zachwytów nad wodnymi cudami z baniek mydlanych nie brakowało.
Opiekunami studentów podczas działań na stoisku byli magister Julita Karaś-Klimek (koordynator działania), doktor Małgorzata Wójcik (opiekun Koła Naukowego Twórczych Pedagogów), magister Szymona Uliasz. Pomocy udzieliła także gościnnie doktor Irena Durkalevych. Ponadto w przygotowanie stoiska zaangażowana była doktor Beata Piechota.
Karpackie Klimaty były dla studentów czasem doskonalenia własnych umiejętności i poszerzania kompetencji społecznych. Gratulujemy studentom i ich opiekunom, przede wszystkim pomysłowości, chęci do działania, uśmiechu i otwartości na uczestników.