Biznes po angielsku, marketing po angielsku , mechanika, medycyna po  angielsku, czyli języki specjalistyczne w Studium Języków Obcych

Studium Języków Obcych naszej Uczelni kształci studentów również w zakresie języków specjalistycznych. Przygotowanie studentów do zawodu i udanego debiutu na współczesnym rynku pracy to jedna z priorytetowych funkcji, jakie pełnią uczelnie wyższe, w tym Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie. Nasza misja obejmuje szeroki zakres działań, które mają na celu nie tylko przekazanie młodym ludziom wiedzy teoretycznej, ale także – a może przede wszystkim – rozwój ich praktycznych umiejętności oraz kompetencji miękkich, które przekładają się na atrakcyjność kandydatów oraz ich profesjonalny wizerunek na starcie kariery – jak mówi Pani Kierownik Studium Języków Obcych, mgr Joanna Krochmal.

Niewątpliwie płynna znajomość języków przekłada się również na indywidualną renomę, kształtującą własną markę osobistą, będącą synonimem inteligencji, pewności siebie, ambicji i determinacji. Badania pokazują, że kompetencje językowe mają wpływ na poczucie własnej wartości, rozwijają analityczne myślenie, pamięć i zdolności adaptacyjne, które cenione są w kontaktach z ludźmi, w biznesie i tym samym – na rynku pracy.

Warto więc na studiach zainwestować swój czas i energię w naukę języków obcych i skorzystać w pełni z możliwości oferowanych przez Studium Języków Obcych. A te w Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Krośnie są na najwyższym poziomie, kompatybilnym z międzynarodowymi i krajowymi standardami edukacyjnymi, potwierdzonymi wieloma prestiżowymi wyróżnieniami, przekładającymi się na wymierne językowe sukcesy naszych pracowników i studentów.

Lektoraty w Studium Języków Obcych przy PANS w Krośnie prowadzone są przez doświadczonych nauczycieli metodą komunikacyjną, z naciskiem na harmonijny rozwój wszystkich sprawności językowych, w oparciu o najnowsze narzędzia i rozwiązania dydaktyczne, tak aby wzmocnić w naszych studentach swobodę posługiwania się językiem obcym w rozmaitych sytuacjach zawodowych i życiowych oraz przygotować ich do egzaminu końcowego na poziomie B2.
Dodatkowo, oprócz zajęć z języka angielskiego ogólnego, lektorzy SJO realizują kursy języków specjalistycznych, w tym angielskiego w medycynie, biznesie, turystyce oraz marketingu internetowym, jak również wprowadzają do edukacyjnych treści elementy języka branżowego na kierunkach inżynieryjnych: Mechanice i Budowie Maszyn, Budownictwie, Informatyce i Inżynierii Środowiska.

Ze względu na charakter prowadzonych kursów, dydaktycy Studium Języków Obcych przygotowują na zajęcia z języków specjalistycznych zestawy autorskich materiałów, dostosowanych do poziomu i specyfiki danej grupy, często inspirowanych oczekiwaniami i potrzebami studentów. Są wśród nich karty pracy, zestawy ćwiczeń leksykalnych, teksty i tematy do dyskusji, projekty oraz fiszki i linki do interaktywnych platform utrwalających słownictwo. W dorobku naukowym lektorów są także skrypty do nauki języków specjalistycznych wydane w serii Zeszytów Naukowo- Dydaktycznych Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Krośnie, które cieszą się również zainteresowaniem odbiorców spoza uczelni:

·‘English for Medical Specialists’ – mgr Agnieszka Antosz-Kasprzyk
·‘Business English Essentials’ – mgr Joanna Krochmal, mgr Elżbieta Pawlik
·‘Test Your Business English’ – mgr Joanna Krochmal, mgr Elżbieta Pawlik
·‘English B2+ in a Nutshell’ – mgr Sylwia Brońska-Putzig, mgr Joanna Krochmal

a lista ta powiększy się niedługo o kolejne publikacje:

‘InTense Travelling – język specjalistyczny dla studentów Turystyki i Rekreacji’
(mgr Katarzyna Albrycht-Błahut, mgr Sylwia Brońska-Putzig, mgr Marta Maksym)

‘Nauczanie języka angielskiego w przedszkolu oraz w klasach 1-3’
(mgr Agnieszka Antosz-Kasprzyk, mgr Katarzyna Albrycht-Błahut)

‘English in Digital Marketing – język specjalistyczny dla studentów Marketingu Internetowego’
(mgr Joanna Krochmal, mgr Elżbieta Pawlik)

Dzięki takiemu kompleksowemu systemowi nauczania języków studenci rozwijają cenne kompetencje, będące atutem w ich zawodowym portfolio. Co więcej, z przyjemnością uczestniczą w zajęciach i angażują się w dodatkowe przedsięwzięcia, projekty i prezentacje będące odzwierciedleniem ich osobistych zainteresowań i preferencji, co przekłada się na ich motywację i skuteczność nauczania.