Studenci 2 roku Marketingu Internetowego z wizytą w krośnieńskich mediach

Studiując na kierunku Marketing Internetowy w Karpackiej Państwowej Uczelni w Krośnie można zdobyć wiedzę z wielu dziedzin z nim związanych, m.in. dziennikarstwa. Stąd też, w ramach przedmiotu Warsztat zawodowy dziennikarza internetowego, studenci drugiego roku odwiedzili dwie najbardziej rozpoznawalne krośnieńskie redakcje: portalu Krosno24 oraz telewizji TV Obiektyw, od niedawna znanej, jako Obiektyw Film Studio.  

Wyjście poza uczelnię i spotkanie ze specjalistami z branży jest najlepszym sposobem na konfrontację teorii z praktyką. 5 maja br. taką okazję mieli studenci kończący obecnie drugi rok studiów na specjalności Content Creator. Wizyty w redakcji portalu informacyjnego i w telewizji przygotowała dla swoich studentów Ewa Wawro, dziennikarka z długoletnim doświadczeniem prowadząca zajęcia dla studentów na tym kierunku. 

”Nasze zajęcia na Uczelni miały przygotować studentów tego kierunku do pracy dziennikarza internetowego nie tylko od strony warsztatowej, ale także praktycznej, bo dobrze wiemy, że teoria jest bardzo ważna, ale to dzięki praktyce zdobywamy “szlify” i doświadczenie” — podkreśla Ewa Wawro, red. naczelna portalu Twoje Jasło. 

“Wspólne wyjście do krośnieńskich redakcji miało unaocznić studentom te aspekty, o których rozmawialiśmy podczas zajęć na Uczelni” – dodaje.  

W pierwszej kolejności, dzięki uprzejmości redaktora naczelnego portalu Krosno24, Adriana Krzanowskiego, studenci KPU mogli zapoznać się z zadaniami związanymi z funkcjonowaniem strony internetowej o charakterze informacyjnym. Poruszone zostały takie zagadnienia, jak planowanie tematów artykułów, metody działania dziennikarzy portalu, publikowanie gotowych materiałów czy analiza publikacji pod kątem zasięgów.

“To wyjście było strzałem w 10-tkę, zobaczyć od kuchni funkcjonowanie lokalnych redakcji to dla nas świetna praktyczna lekcja. Sądzę, że takie wyjścia to doskonałe uzupełnienie wiedzy, zdobytej na zajęciach na uczelni, dzięki temu student może przekonać się, że uczymy się rzeczy, które faktycznie przydadzą nam się w przyszłej pracy“ – mówi Dominik Filarowski, student kierunku Marketing internetowy. 

Następnie grupa odwiedziła studio telewizji TV Obiektyw, gdzie studenci spotkali się z producentem filmowym Bogdanem Miszczakiem. Jako jeden z dobrze znanych nie tylko w regionie, wieloletni twórca lokalnych mediów, mówił m.in. o początkach działalności telewizji Obiektyw, jej rozwoju, a także o realizowanych z coraz większym rozmachem produkcjach filmowych. Na pamiątkę spotkania studenci otrzymali w prezencie płytki DVD z wyprodukowanymi już filmami, jak również obietnicę zaproszenia na plan filmowy realizowanej obecnie produkcji.

“Super spotkanie, niezwykłe opowieści i nowe doświadczenie. Nawet nie wiedziałam, że TV Obiektyw jest tak prężnie rozwijającą się firmą funkcjonującą u nas, w Krośnie — zaznacza Angelika Gondela, uczestniczka spotkania. – “I trzymamy za słowo z tą obietnicą zaproszenia nas na plan filmowy” – dodaje. 

Na koniec tego pouczającego dnia biorącym udział w zajęciach studentom KPU w Krośnie o swojej pracy dziennikarki przygotowującej serwisy informacyjne oraz prezenterki wiadomości w radiu RMF MAXXX, opowiedziała redaktor Ewa Panaś. Od lat jej głos wielu z nas doskonale kojarzy z codziennych serwisów informacyjnych kilku lokalnych mediów. 

“Możliwość spróbowania własnych sił w nagrywaniu i w prezentowaniu serwisowych newsów była świetną zabawą. To nowość dla nas, móc usłyszeć się w roli prezentera. Kto wie, być może i takie umiejętności się nam przydadzą. W końcu marketing internetowy to nie tylko treści pisane i grafiki, ale również, chociażby podcasty” – mówi Patrycja Mazur, studentka uczestnicząca w spotkaniu.

Odwiedziny w redakcjach lokalnych mediów pozwoliły studentom Marketingu Internetowego nie tylko poszerzyć horyzonty, ale także przygotować się do czekających ich praktyk zawodowych, które niebawem rozpoczną. 

Patrycja Mazur